ANNONSE
Annonse
Nea Radio

Nybutikkene åpner torsdag:

- Satsingen vitner om stor tro på Selbu, sier ordfører Ole Morten Balstad

Europris-medarbeidere i Selbu klare for butikkåpning torsdag. Fra venstre: Butikksjef Frode Andersen, Rachel Uglem, Kristina Hegge, Silje Lysholm og assisterende butikksjef Espen Auran. Foto: Europris

Torsdag åpner Extra og Europris i Selbu og det er ordføreren som skal klippe snora.

Nea Radio
Nea Radio

Publisert:

Europris er en butikkjede i sterk vekst med 270 lavprisvarehus over hele landet. Forretningene selger alt fra dagligvarer til jernvarer, dyrefor, vaskemidler, lys, servietter, smågodt, oppbevaring, kjøkkenutstyr, tekstiler, garn, alt til sesongene og mye annet. Mer enn 36 millioner kunder handlet i 2020 hos Europris til ekstremt lave priser og fikk mer til overs. Kjeden omsatte i 2020 for 8,4 milliarder kroner, har over 2650 medarbeidere og gikk på børs i juni 2015. Hovedkontor ligger i Fredrikstad og hovedlager i Moss.

Europris åpner ny butikk i Selbu torsdag 25. november klokken 10.00. Ordfører Ole Morten Balstad som står for åpningen av både Europris og Coop, gleder seg til oppgaven og ser med tilfredshet på at store, tunge aktører etablerer og utvikler seg i Selbu. -Dette vitner om en tro på Selbu som både bostedskommune, hyttedestinasjon og ikke minst som handelssted, sier han. -Tunge satsinger som det vi her ser, er det beste sannhetsvitnet på nettopp dette. Handel avler handel, og jeg er ganske sikker på disse etableringene vil øke attraktiviteten for både eksisterende handelsvirksomhet i Selbu, samt gi grobunn for fremtidige handelsetableringer i Selbu, sier ordføreren.

Dette er stort, og jeg vet at kundene gleder seg, og det gjør jeg også, sier butikksjefen, Frode Andersen, med livslang fartstid i Coop Midt-Norge. -Da muligheten bød seg, kunne jeg ikke si nei til en overgang til Europris. Dette var for spennende, og med masse muligheter. Europris har gjennomgått en solid oppgradering av butikkene og konseptet, og en rivende utvikling på kvalitet. Her i Selbu åpner det seg et nytt marked hvor vi først og fremst skal tilby det kundene ønsker.

Shops in shop – og mange varer

Butikken som har en salgsflate på 1100 kvadratmeter, 100 kvadratmeter utebutikk og 300 kvadratmeter lager, blir den største i Selbu.

- Jeg blir nesten lamslått og overveldet når jeg ser på butikken som har alt det siste innen innredning og utstyr, og det tror jeg kundene blir også. Varene er godt plassert i flere såkalte shops in shop, som gir god oversikt og tilgjengelighet til varene. Det er også opprettet en egen sesongavdeling eller temaavdeling som følger sesongene – og akkurat nå fra åpningen er julesatsingen i full gang. Dessuten Black Thursday og Black Friday. Det kunne ikke vært bedre!

- Og varer skal vi ikke mangle, understreker Frode Andersen, som fremholder at Europris er kjent for det brede vareutvalget - og slagordet «Mer til overs». Nå ved åpningen blir det også ekstra mange gode åpningstilbud. Vedbriketter til 17,90, 4,5 kilo OMO vaskepulver til 89,90, Sørlandschips til en tier, og mye mer.

Frode Andersen og de ni medarbeiderne legger ut rød løper og byr på kaffe og kake til alle som kommer innom på åpningsdagen.

-Vi har godt med parkering, og plasseringen 300 meter før kommunesenteret er nærmest ideell for både hyttefolket og fastboende, sier butikksjefen. Han ser bygget med Europris og Coop som den nye, naturlige handelsplassen i Selbu, og mener dette er bra for hele dalføret.

Fire nye åpnet, to flyttet i nye lokaler og tolv utvidelser eller moderniseringer

Europris-kjeden åpnet i 2020 fire nye butikker, gjennomførte to relokaliseringer og fire utvidelser, mens åtte butikker ble bygget om og modernisert.

Vokser mer enn markedet

Europris vokste i 2020 mer enn markedet for øvrig, og kjeden hadde i 2020 en total vekst på 27,8 %, mot markedets 4,0% (Kvarud), og en sammenliknbar vekst på 26,7%, mot markedets 3,6% (Kvarud). Europris har slått markedet hvert eneste år de siste 15 årene, og ut fra de positive tilbakemeldingene kundene gir oss på konseptet, våre nye og moderniserte butikker, er det ingen grunn til at den trenden ikke skal fortsette.

Nøkkelord

ANNONSE