Nea Radio

Nea Radio

Holtålen kommune forstår frustrerte butikkeiere

Dette bilde ble tatt etter fellesmøtet i november 2016. Fra venstre: Knut Olav Grønli fra Coop Byggmix, Kristin Jamtvoll fra Ålentorget, Einar Haseth fra Coop Oppdal og Olve Morken fra Holtålen Kommune Foto: Per Magne Moan

Mener det har vært en god og bred prosess mellom kommunen og de involverte partene om utbedringen av Ålen sentrum.

Nea Radio
Nea Radio

Publisert:

Sist oppdatert: 01.03.2017 kl 22:42

Enkelte av virksomhetene i Ålentorget gir uttrykk for at de sliter med dårlig omsetning og lite kunder, og mener dette skyldes alt rotet i forbindelse med gjenoppbyggingen etter flommen.

Enhetsleder for næring og kultur i Holtålen kommune, Olve Morken, sier kommunen har forståelse for ytringene enkelte av aktørene i Ålentorget kommer med. Likevel er han overrasket over at dette kommer nå.

– Vi hadde et møte i november der situasjonen ble beskrevet, sier Morken som har stor tro på at 8. juni så skal arbeidet være ferdig.

Se møtereferatet lenger ned på siden

Møtereferat

Tilstede: 
Coop Oppdal: Kåre J. Langberg, Morten Erik Stulen, Knut O. Grønli og Einar Haseth. 
Ålen Torget: Laila Kokkvoll, Hege Moan, Anette Hov og Susann Grindstad.
Holtålen næringsforening: Per Grindstad 
Holtålen kommune: Olve Morken og Børge Tronsaune (Norconsult). 
BL entreprenør: Jørn Larsen og Ivar Husløft.


Følgende kan refereres fra møtet:

- Olve informerte innledningsvis om hva som har skjedd siden sist det ble avholdt møte med de næringsdrivende i Ålen sentrum (30. juni 2016), og hvilke politiske vedtak som er gjort ila. høsten.

- Olve informerte videre om at Norconsult sin avdeling i Os i Ø er engasjert av kommunen med ansvar for prosjekt- og byggeledelse.

Kontaktpersonen i Norconsult er Børge Tronsaune.

- Børge informerte kort om selve anleggsprosjektet.

- Olve og Børge informerte om anbudsprosessen og at firmaet BL entreprenør fra Tiller har fått anbudet.

- BL entreprenør informerte om hvem som har ansvaret for prosjektet i BL. Det er Jørn som blir prosjektleder, mens Ivar blir anleggsleder.

- Videre ble det orientert om BL sin fremdriftsplan. De ønsker å starte opp så snart som mulig, og at det blir en intensiv arbeidsperiode nå på førjulsvinteren og muligens i januar. Deretter blir det ikke så mye aktivitet før snøen smelter. Mai og fram til ferdigstillelse, den 8. juni 2017, blir meget hektisk. Mest sannsynligvis så blir det 4 dagers arbeidsuke, og at en da «ordner opp» til helga.

- BL entreprenør informerte så videre om at deler av anleggsområdet blir inngjerdet.

- Når anleggsarbeidet er i gang blir det byggemøter ca. hver 14 dag.

- Arbeid som berører butikkene spesielt, slik som bl.a strømbrudd, skal varsles i rimelig tid på forhånd. Coop: Einar Haseth (900 86 788) – Knut Olav Grønli (911 27991). Ålen Torget: Hege Moan (724 15480) og Susann Grindstad (913 24706) – får ansvaret for å varsle de andre i Ålen Torget.

- Det ble avtalt et nytt møte mellom kommunen og entreprenør – der også snøbrøyter og vaktmester ønskes tilstede for å klarere snøbrøyting, juletre plassering og evt. andre saker som har betydning for anleggsarbeidet.

Nøkkelord

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler

Dette nettstedet bruker cookies/"informasjonskapsler" for å forbedre funksjonalitet og brukeropplevelse.

Vis mer

Teknisk info

Når du besøker et nettsted vil webserveren logge noe teknisk info som din IP-adresse, hvilken nettleser du bruker og tidspunktet for hver gang du forespør data fra serveren, altså når du klikker på en intern lenke og laster en ny nettside eller tilhørende data som skrifttyper, bilder, ulike script som kreves for at nettsiden skal fungere.

Disse dataene spares bare en viss tidsperiode for å kunne utføre feilsøking og feilretting i systemene, og deles aldri med avisens ansatte eller tredjepart.

Brukerinformasjon

Vi lagrer noe informasjon om deg som bruker. På dette nettstedet lagres ingen sensitiv informasjon, men enkel kontaktinformasjon som du gir fra deg når du oppretter en brukerkonto eller kjøper tjenester i nettavisen vil lagres i våre databaser. Dette er nødvendig for å kunne levere tjenestene til deg. Disse dataene slettes når du sletter din brukerkonto.

Hvem lagrer vi data om?

Vanlige besøkende/lesere:

Hvis du besøker dette nettstedet uten å ha registrert en brukerkonto eller abonnement, lagres følgende data om deg:

Vis mer

Innloggede brukere og abonnenter:

Hvis du velger å opprette en brukerkonto og/eller abonnement på nettavisen, vil også følgende informasjon lagres om deg:

Vis mer

NB: Etter at data er slettet vil de likevel kunne spares i inntil 180 dager i backuper. Backuper lagres med høy sikkerhet og begrenset tilgang, og er nødvendig for å kunne drive feilsøking og ivareta brukerenes og datasystemenet sikkerhet.

Dine rettigheter:

Som bruker av dette nettstedet kan du kontakte avisen for å få dine data utlevert og/eller slettet.

Har du en brukerkonto/abonnement, kan du logge inn i din brukerprofil og laste ned dine lagrede data, samt slette din brukerkonto og tilhørende data når som helst.

Vis mer


Hvis du trykker AVVIS vil ingen informasjonskapsler lagres i din nettleser og ingen data om deg logges i våre databaser. Det betyr også at vi ikke kan vite om du har godkjent eller ikke, slik at du vil se denne advarselen på hver side du besøker. Teknisk informasjon (webserverlogger) vil likevel lagre din IP-adresse og nettleserinformasjon, men dise slettes fortløpende som beskrevet ovenfor.

Vi tar ditt personvern på alvor

Ved å besøke dette nettstedet vil noen data bli lagret. Dette er informasjon som er nødvendig for å kunne tilby tjenesten til deg.

Vi lagrer så lite data vi kan, så kort tid som mulig.

Noe gikk galt! Vennligst forsøk på nytt.

Mer informasjon

Siden lastes nå på nytt...