#opplevtydal er i vinden:
Nesten 70 møtte opp i Tydal kulturhus
Brekka Bygdetun er storfornøyd med årets besøkstall, hytteeier vil ha fast løypeavgift på alle hytter, reindrifta vil ha mer dialog rundt turistnæringen og Væktarstua trenger mer besøk. #opplevtydal evaluerer markedsføringsstrategi og vei videre.
Publisert: 22.10.2020 kl 14:12
Tydalingene valgte å gå rett på sosiale medier for å drive markedsføring av bygda i koronasommeren 2020. Noe som har gitt masse treff, likes og forhåpentligvis også økt besøk.
Hos f.eks Brekka Bygdetun er de overbevist om at dette har gitt økt besøk i sommer. - Vi har opplevd rekordbesøk, sier Lars Græsli som er ett av de gode eksemplene på at jobben Synne Dyrhaug i #opplevtydal har gjort har vært god.
Nesten 70 personer besøkte Tydal Kulturhus under evalueringsmøtet av sommerens markedsføring onsdag kveld.
I radioreportasjene hører vi hytteeier Jan Ove Tvervåg som forteller mer om hvordan han opplever det å ha hytte i Tydal
Intervju med leder i Stugudal Fjell, Rune Ottem samt også leder i Essand Reinbeitedistrikt/Saanti Sijte, Lars Åge Brandsfjell, Tydalsordfører Jens Arne Kvello, ansvarlig for #opplevtydal, Synne Dyrhaug og driver av Væktarstua Hotel, Helge Kvithammer.