Nea Radio

Nea Radio

Kårer årets trønderske reiselivsbedrift

Rypetoppen Adventurepark i Meråker er blant tre nominerte til prisen "Årets trønderske reiselivsbedrift". Foto: Marius Rua, Trøndelag Reiseliv 

For sjette gang skal årets trønderske reiselivsbedrift kåres, og de nominerte ble offentliggjort i dag. Prisen deles ut på Reiselivskonferansen onsdag 19. oktober i Erkebispegården. De nominerte er Rypetoppen Adventurepark (bildet), Crazy Coyote og Namsskogan Familiepark.

Nea Radio
Nea Radio

Publisert:

Reiselivskonferansen arrangeres 19. - 20. oktober i regi av Trøndelag Reiseliv, og er en konferanse der alle med interesse for opplevelsesnæring og reiseliv samles for faglig påfyll. Reiselivet er i stadig endring, og det faglige programmet fokuserer på trender og muligheter. Blant de som skal foredra er trendanalytiker Ståle Økland, regissør for Burning 2 Hallvard Bræin og direktør for merkevaren Norge Cathrine Pia Lund. Det blir paneldebatt om delingsøkonomien i et reiselivsperspektiv der Marianne Meløy er konferansier.

Trøndersk Reiselivspris

Prisen skal deles ut til en reiselivsbedrift som har utmerket seg med sitt gode vertskap, og/eller satser på innovasjon og samhandling. Trøndelag er full av flotte reiselivsprodukter innen alt fra mat til aktiviteter. Stokkøya Sjøsenter og Strandbaren vant prisen i 2014.

-Prisen er en fin måte å hedre det trønderske reiselivet og belønne aktører som har skapt vekst og innovasjon for regionen. Vi har stor respekt for reiselivsaktører som er modig, lidenskapelig og som bretter ermene opp for å utvikle nye opplevelser, sier Petra Sestak, konstituert reiselivssjef i Trøndelag Reiseliv.

Prisen deles ut av konserndirektør reiseliv i NSB, Marianne B. Einarsen under festmiddagen i Erkebispegården 19. oktober.

De nominerte

De tre nominert til Trøndersk Reiselivspris er:

Rypetoppen Adventurepark, Crazy Coyote, Namsskogan Familiepark

De nominerte er alle bedrifter som satser på opplevelser som har attraksjonskraft til å trekke folk til regionen, dette samspiller med framtidens trender.

-Juryen har hatt en vanskelig jobb. Vi har fått veldig gode forslag tilsendt og mange bedrifter leverer på de kriterier vi har vurdert etter. Men noen skiller seg imidlertid ut ved å ha det lille ekstra, sier Hilde Lyng, leder for juryen og markedsansvarlig i NSB.

Juryen har vurdert etter følgende kriterier

Nye og innovative reiseopplevelser eller forbedring av eksisterende reiselivsopplevelser som komplementerer tilbudet i Trøndelag.

Opplevelsen/tjenesten/produktet må ha et markedspotensiale.

Reiselivsopplevelsens suksess skal kunne måles i antall gjester eller økonomiske tall.

Reiselivsopplevelsen skal i så stor grad som mulig leve opp til prinsippene for bærekraftig reiseliv.

Vertskapet står sentralt i bedriften/leveransen.

I tillegg bør bedriften ha en kredittverdighet og ikke ha underskudd i virksomheten for å bli vurdert.

Juryen har bestått av:

Hilde Lyng, NSB (leder juryen)

Jon Uthus, NHO Trøndelag

Janne Bøklepp, Innovasjon Norge

Petra Sestak, Trøndelag Reiseliv

Ragnhild Vist Lindberg, Nord-Trøndelag Fylkeskommune

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler

Dette nettstedet bruker cookies/"informasjonskapsler" for å forbedre funksjonalitet og brukeropplevelse.

Vis mer

Teknisk info

Når du besøker et nettsted vil webserveren logge noe teknisk info som din IP-adresse, hvilken nettleser du bruker og tidspunktet for hver gang du forespør data fra serveren, altså når du klikker på en intern lenke og laster en ny nettside eller tilhørende data som skrifttyper, bilder, ulike script som kreves for at nettsiden skal fungere.

Disse dataene spares bare en viss tidsperiode for å kunne utføre feilsøking og feilretting i systemene, og deles aldri med avisens ansatte eller tredjepart.

Brukerinformasjon

Vi lagrer noe informasjon om deg som bruker. På dette nettstedet lagres ingen sensitiv informasjon, men enkel kontaktinformasjon som du gir fra deg når du oppretter en brukerkonto eller kjøper tjenester i nettavisen vil lagres i våre databaser. Dette er nødvendig for å kunne levere tjenestene til deg. Disse dataene slettes når du sletter din brukerkonto.

Hvem lagrer vi data om?

Vanlige besøkende/lesere:

Hvis du besøker dette nettstedet uten å ha registrert en brukerkonto eller abonnement, lagres følgende data om deg:

Vis mer

Innloggede brukere og abonnenter:

Hvis du velger å opprette en brukerkonto og/eller abonnement på nettavisen, vil også følgende informasjon lagres om deg:

Vis mer

NB: Etter at data er slettet vil de likevel kunne spares i inntil 180 dager i backuper. Backuper lagres med høy sikkerhet og begrenset tilgang, og er nødvendig for å kunne drive feilsøking og ivareta brukerenes og datasystemenet sikkerhet.

Dine rettigheter:

Som bruker av dette nettstedet kan du kontakte avisen for å få dine data utlevert og/eller slettet.

Har du en brukerkonto/abonnement, kan du logge inn i din brukerprofil og laste ned dine lagrede data, samt slette din brukerkonto og tilhørende data når som helst.

Vis mer


Hvis du trykker AVVIS vil ingen informasjonskapsler lagres i din nettleser og ingen data om deg logges i våre databaser. Det betyr også at vi ikke kan vite om du har godkjent eller ikke, slik at du vil se denne advarselen på hver side du besøker. Teknisk informasjon (webserverlogger) vil likevel lagre din IP-adresse og nettleserinformasjon, men dise slettes fortløpende som beskrevet ovenfor.

Vi tar ditt personvern på alvor

Ved å besøke dette nettstedet vil noen data bli lagret. Dette er informasjon som er nødvendig for å kunne tilby tjenesten til deg.

Vi lagrer så lite data vi kan, så kort tid som mulig.

Noe gikk galt! Vennligst forsøk på nytt.

Mer informasjon

Siden lastes nå på nytt...