ANNONSE
Annonse
Nea Radio

Største lansering noensinne:

- Dette har vi jobbet med i flere år

Trond V. Lund, meieribestyrer ved Rørosmeieriet. Foto: Rørosmeieriet

Nå kommer Rørosmeieriet med nye produkter, som blir å finne i butikker over hele landet.

Nea Radio
Nea Radio

Publisert:

Sist oppdatert: 21.09.2022 kl 14:19

ANNONSE
Annonse

Rørosmeieriets største lansering noensinne er snart i butikkene.

Store forventninger

Økologisk Fersk Sjokomjølk og Iskaffe med Mjølk blir å finne i butikker over hele landet fra denne uka, skriver meieriet i en pressemelding.

– Vi har store forventninger til denne lanseringen. Over 1.300 dagligvarebutikker vil kunne selge mjølka, sier meieribestyrer Trond V. Lund.

Dette er de nye produktene fra Rørosmeieriet: Sjokomjølk og Iskaffe med mjølk. Foto: Cameron Darawi / Willy Nikkers

Jakta på den beste smaken

- Det startet med at vi ville lage melk med smak. Den mener vi skal smake skikkelig godt, lages med naturlige kvalitetsråvarer, være minst mulig bearbeida og selvfølgelig helt fri for kunstig tilsetning og uforståelige ingredienser, sier Lund.

- Vi har jobbet lenge med utviklinga av disse, faktisk i flere år. Det er mye som skal sitte når en lanserer nye produkt, så dette er lagarbeid fra ende til annen. Vi har hatt noen spennende uker med storskalatesting i produksjonen. Nå har vi kjørt oss inn så vi gleder oss til lansering og til at alle skal få smake på produktene som vi er veldig stolte av, sier meieribestyreren.

Mange tester

Produktutvikler Hanna Østvik er en av de som har jobbet mye med disse produktene det siste året.

– Det har vært mange tester for å komme frem til endelig resept. Vi har fokusert på å velge gode råvarer og på å lage produkter som vi mener er best på smak i sin kategori. Det har resultert i en frisk og søt mjølk med tydelig smak av de naturlige råvarene som er brukt, forteller hun.

Rørosmeieriet er Norges fremste økologiske meieri og vareutvalget spenner fra vanlig konsum mjølk, fersk ost, syrna mjølk, rømme, smør og yoghurt.

Rørosmeieriet har vokst fra 13 til 43 ansatte i løpet av de siste ti årene, og har nasjonal distribusjon av sine produkter til både dagligvare og storhusholdningskunder.

Flere produkter har vunnet priser som Det Norske Måltid.

Nøkkelord

ANNONSE