Annonse
Nea Radio

Ny butikk i Tydal

PRIX: Butikksjef Bjørn Øien (t.v) viser fram hvordan handlekurvene vil se ut fra mars til kollega Bjørg Synnøve Moen Skancke og kunde Patric Franzen.

Tydalingene får ny butikk i mars: Coop Marked i Tydal blir Prix.

Nea Radio
Nea Radio

Publisert:

Annonse

Det var god stemning på spiserommet hos Coop Marked-butikken i Tydal da de sist fredag fikk beskjed om at de fra mars av skal bli Prix-butikk.

-Dette er noe som kundene våre virkelig har ønsket seg, og det ble god stemning når driftssjefen kom innom på fredag og ga oss nyheten. Vi har visst at ledelsen har hatt dette opp til vurdering en stund, og beslutningen kom i styremøtet på torsdag kveld. Nå er det bare å brette opp ermene, det er mye jobb som skal gjøres før vi nyåpner i slutten av mars, sier butikksjef Bjørn Øien.

Millioninvestering

For det er ikke bare nye skilt som skal på plass før Øien kan ikle seg den gule Prix-uniformen. Det skal investeres ca. 1 million kroner i oppgraderinger.

-Vi gjør en god del innvendige oppgraderinger i butikken, det investeres blant annet i nytt frukttorg, ny kjøledisk for frukt, brødinnredning og disker for lokalmat. I tillegg til dette skal vi flytte på frysedisker og annen innredning. Og selvsagt skal alle profilelementene endres fra Marked til Prix, sier butikksjefen.

Lavere priser, lengre åpningstid

For kundene betyr Prix-omleggingen lavere priser.

-Vi kommer fortsatt til å være den gode nærbutikken som skal betjene lokalbefolkningen tidlig i uka, og hyttefolket når det lir mot helg. Prisene blir litt lavere, og vareutvalget kan også komme til øke litt, sier Bjørn Øien.

Fra mars av kommer også butikken til å utvide åpningstiden med 11 timer i uka.

-Prix-kjeden har andre krav til åpningstider, så fra mars av kommer vi til å holde åpent 8-21 fra mandag til fredag, og 9-20 på lørdag. Dette innebærer to timer lengre åpningstid enn i dag på mandag til torsdag, én time lengre på fredag og to timer på lørdag. Jeg tror dette vil bli spesielt godt mottatt av hyttefolket, sier Øien.

Håper på økt omsetning

Butikksjefen sier at tydalingene er flinke til å bruke nærbutikken sin, men tror likevel at det kan bli omsetningsvekst med Prix.

-Jeg tror det skal være mulig å øke omsetningen med 10 prosent, såpass ambisiøse må vi være. Vi omsatte for ca. 28,5 millioner kroner i fjor, og det har vært ganske stabilt de siste årene. Med en oppgradert butikk med litt lavere priser og økt åpningstid ser jeg ingen grunn til at folk skal handle andre steder, sier Øien.

Annonse