Nea Radio

Nea Radio

God sesong for MS Fæmund II

2017 har vært et godt år for MS Fæmund II. Foto: Foto Maren Narjord

MS Fæmund II har hatt en god sesong, og kan vise til nest beste resultat på fem år sjøl med dårlig vær.

Nea Radio
Nea Radio

Publisert:

– De nye grepene som er gjort er tatt vel imot av gjestene, heter det i en pressemelding fra selskapet.

Ved sesongslutt har 6911 passasjerer reist med MS Fæmund II. Sammenlignet med fjorårets passasjertall som endte på 7288 er dette en liten nedgang. Styreleder Jan Aage Røtnes i AS Fæmund er likevel godt fornøyd med årets sesong.

Godt fornøyd med tallene

- Tatt den dårlige sommeren i betraktning er vi godt fornøyd med passasjertallet. Dette er et produkt som er meget væravhengig og dessverre slo ikke årets sommer til som ønsket. Det er også gledelig å se at i gjennomsnitt drøyt 50 passasjerer pr dag har benyttet seg av Mini-Cruiset fra Elgå til Buvika. Dette har vært så populært at vi allerede nå vurderer å utvide tilbudet med en dag i de ukene vi seiler Mini-Cruise, sier Røtnes. Vi ser også en økning i antall sykler om bord, som indikerer en god trend.

Fornøyde passasjerer

Det har vært gjennomført en markedsundersøkelse om bord som konstaterer at passasjerene er svært fornøyd med mannskap og personlig service om bord, og kafedriften har vært lønnsom.

- Vi har fått mange positive tilbakemeldinger på det nye mat- og serveringskonseptet der det satses mer på lokale råvarer. Og det er gledelig at så mange fremhever mannskapet om bord, understreker Røtnes.

Det ble i forkant av årets sesong ansatt ny skipper, Per Erik Husøy og Maren Narjord har hatt ansvar for kafedriften og serveringen om bord.

Opplevelsesprodukt.

AS Fæmund har allerede startet videreutviklingen fram mot neste sesong, der en digitalisering av kundereisen står i fokus. Det er bl.a. inngått et samarbeid med Høgskolen Innlandet og studenter i faget operasjonell serviceledelse og informasjonsteknologi. Startskuddet går førstkommende fredag med oppstartsseminar på Høgskolen. Studentene vil blant annet jobbe med MS Fæmund II som opplevelsesprodukt. Resultatet legges frem i november.

- Det tar tid å bygge opp en merkevare, og selv om vi har hatt relativ god synlighet både lokalt og i relevante markeder er tilbudet og opplevelsesproduktet MS Fæmund II ganske ukjent for mange. I fremtiden vil kundefokus og kunderelasjoner overgå merkevareverdien. Vi må se på

kundeopplevelsen å jobbe oss bakover. Målet er å effektivisere de delene av kundereisen som ivaretar det operasjonelle og styrke det menneskelige på de områdene som er avgjørende for totalopplevelsen, sier innleid markedssjef Linda Ramberg. Fremtidens muligheter er egentlig som skapt for produkter vårt. Det skal vi vite og benytte, avslutter hun.

Nøkkelord

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler

Dette nettstedet bruker cookies/"informasjonskapsler" for å forbedre funksjonalitet og brukeropplevelse.

Vis mer

Teknisk info

Når du besøker et nettsted vil webserveren logge noe teknisk info som din IP-adresse, hvilken nettleser du bruker og tidspunktet for hver gang du forespør data fra serveren, altså når du klikker på en intern lenke og laster en ny nettside eller tilhørende data som skrifttyper, bilder, ulike script som kreves for at nettsiden skal fungere.

Disse dataene spares bare en viss tidsperiode for å kunne utføre feilsøking og feilretting i systemene, og deles aldri med avisens ansatte eller tredjepart.

Brukerinformasjon

Vi lagrer noe informasjon om deg som bruker. På dette nettstedet lagres ingen sensitiv informasjon, men enkel kontaktinformasjon som du gir fra deg når du oppretter en brukerkonto eller kjøper tjenester i nettavisen vil lagres i våre databaser. Dette er nødvendig for å kunne levere tjenestene til deg. Disse dataene slettes når du sletter din brukerkonto.

Hvem lagrer vi data om?

Vanlige besøkende/lesere:

Hvis du besøker dette nettstedet uten å ha registrert en brukerkonto eller abonnement, lagres følgende data om deg:

Vis mer

Innloggede brukere og abonnenter:

Hvis du velger å opprette en brukerkonto og/eller abonnement på nettavisen, vil også følgende informasjon lagres om deg:

Vis mer

NB: Etter at data er slettet vil de likevel kunne spares i inntil 180 dager i backuper. Backuper lagres med høy sikkerhet og begrenset tilgang, og er nødvendig for å kunne drive feilsøking og ivareta brukerenes og datasystemenet sikkerhet.

Dine rettigheter:

Som bruker av dette nettstedet kan du kontakte avisen for å få dine data utlevert og/eller slettet.

Har du en brukerkonto/abonnement, kan du logge inn i din brukerprofil og laste ned dine lagrede data, samt slette din brukerkonto og tilhørende data når som helst.

Vis mer


Hvis du trykker AVVIS vil ingen informasjonskapsler lagres i din nettleser og ingen data om deg logges i våre databaser. Det betyr også at vi ikke kan vite om du har godkjent eller ikke, slik at du vil se denne advarselen på hver side du besøker. Teknisk informasjon (webserverlogger) vil likevel lagre din IP-adresse og nettleserinformasjon, men dise slettes fortløpende som beskrevet ovenfor.

Vi tar ditt personvern på alvor

Ved å besøke dette nettstedet vil noen data bli lagret. Dette er informasjon som er nødvendig for å kunne tilby tjenesten til deg.

Vi lagrer så lite data vi kan, så kort tid som mulig.

Noe gikk galt! Vennligst forsøk på nytt.

Mer informasjon

Siden lastes nå på nytt...