ANNONSE
Annonse
Nea Radio

Endring i skoleledelsen:

Dette er den nye kommunalsjefen for skole

Svein Johny Forren, kommunalsjef for skole i Trondheim kommune. Foto: Privat

Svein Johny Forren blir ny kommunalsjef skole i Trondheim kommune. Han tar over stillingen etter Eva Elisabeth Belbo, som går av med pensjon i februar.

Nea Radio
Nea Radio

Publisert:

Sist oppdatert: 02.02.2022 kl 14:12

ANNONSE
Annonse

Svein Johny Forren blir ny kommunalsjef skole i Trondheim fra 1. mai. Han kommer fra stillingen som kommunalsjef oppvekst i Heim kommune. Han har også jobbet som assisterende rådmann i Hemne kommune i ti år. Forren kommer fra Ytre Snillfjord, og er utdannet lærer og har i mange år vært aktiv i lokalpolitikken.

Forren tar over stillingen etter Eva Elisabeth Belbo, som går av med pensjon i februar.

Stillingen som kommunalsjef for skole er plassert under oppvekst- og utdanningsdirektøren i Trondheim.

- I Svein Johny Forren får Trondheim kommune en erfaren, endringsorientert og verdiorientert leder, med gode referanser. Vi ser fram til å få han med på laget, sier oppvekst- og utdanningsdirektør for Trondheim kommune, Lasse Arntsen

Elleve kandidater søkte på stillingen, og Arntsen beskriver søkerlisten som meget solid, med faglig sterke og svært motiverte søkere som har levert gode kandidaturer underveis.

- Det er flott å se at så mange har ønsket å bidra til at våre barn og unge skal få et best mulig liv og opplæringstilbud, sier Arntsen.

Som kommunalsjef for skole vil Svein Johny ha ansvar for de 57 grunnskolene i Trondheim, hvor det til sammen går ca. 22 000 elever. I stillingen inngår også overordnet personalansvar for rundt 2500 medarbeidere. Driftsbudsjettet for området er i overkant av to milliarder kroner.

Svein Johny Forren sier han har fått seg en svært spennende og interessant jobb.

- Dette vil være en unik mulighet til å skape gode læringsarenaer for elevene sammen med den enkelte skole. Jeg er opptatt av at elevens stemme skal bli hørt i egen skolehverdag, og av å skape et godt skole/hjem-samarbeid der skole og samfunn er i gjensidig utvikling, sier han.

ANNONSE