Annonse
Nea Radio

Coop Midt-Norge i samarbeid med Destinasjon Røros

SAMARBEID: Destinasjon Røros og Coop Midt-Norge har signert en treårig samarbeidsavtale. Tove Martens er daglig leder i Destinasjon Røros, Bjørn Vik-Mo er viseadministrerende direktør i Coop Midt-Norge. Foto: Destinasjon Røros

Destinasjon Røros og Coop Midt-Norge signerte fredag en tre-års samarbeidsavtale.

Nea Radio
Nea Radio

Publisert:

Annonse

Det var under feiringa av Rørosmat sine 20 første år at Destinasjon Røros og Coop Midt-Norge signerte en tre-års samarbeidsavtale om handel, reiseliv og lokalmat.

Usikker på form

- Coop Røros og Destinasjon Røros har tidligere hatt et tett samarbeid, og etter at Coop Røros ble en del av Coop Midt-Norge har det vært litt spenning knyttet til hvilken form samarbeidet skulle ta, sier reiselivssjef Tove R. Martens.

- Coop Midt-Norge er opptatt av å støtte opp om lokalt initiativ og satsninger. Destinasjon Røros har et bredt nedslagsfelt og synliggjør Røros som reisemål langt utover Røros’ grenser. I tillegg er deres arbeid med å sette lokalmat på agendaen for reiselivet viktig for Coop. Vi ser mange muligheter til å utvikle samarbeidet videre her på Røros, sier viseadministrerende direktør for Coop Midt-Norge, Bjørn Vik-Mo.

Destinasjon Røros arbeider med å utvikle og promotere et reiseliv som tilbyr opplevelser som spenner fra det actionfylte til det historiske og ikke minst det kulinariske. Handel og reiseliv utfyller hverandre og skaper en helhet som bygger opp under helårsdestinasjonen Røros, sier Martens.

Coop sentral aktør

Hun påpeker at Coop er en helt sentral aktør når det gjelder handel og lokalmat. Interessen for lokalmat er stor, og hun er svært takknemlig for muligheten til å arbeide videre med Coop.
De allerede eksisterende lokalmatsafariene, hos produsenter og i Bergstaden, er eksempler på opplevelser som kan videreutvikles og treffe et enda bredere publikum, sier Martens.

For Coop Midt-Norge er Røros et fyrtårn sør i regionen vår og et område vi ønsker å utvikle videre. - Samarbeidet med Destinasjon Røros er viktig ledd i dette arbeidet, sier Vik-Mo. Men det slutter ikke her og vi ønsker å se på andre muligheter for samarbeid som kan forsterke både Coop og merkevaren Røros, sier han.

Nøkkelord