ANNONSE
Annonse
Nea Radio

Brød gir penger til bredden

PRYDER BRØPOSEN: Rosenborgs Edvard Tagseth (til venstre) og Pål-André Helland.

Gir millioner til Trøndersk fotball.

Nea Radio
Nea Radio

Publisert:

ANNONSE
Annonse

Rosenborgbrødet har generert nesten 2,5 millioner kroner til Trøndersk breddefotball, etter at det ble lansert i 2016. Nå får brødposen nytt utseende.

Når det populære brødet skifter drakt, er det Pål-André Helland og Edvard Tagseth som skal pryde brødhyllene hos Coop.


Nye frontfigurer

Når det skulle velges nye spillere til å pryde posene på det populære RBK-brødet, var det ikke tvi om hvem man ønsket seg.

– Både vi og RBK er opptatt av å få frem flere trønderske talenter. Da var det ingen tvil om at vi ønsket oss Edvard Tagseth fra Frosta og Pål-André Helland fra Hemne. Klubben var veldig enig i at dette var et godt valg, sier Torbjørn Skei, administrerende direktør i Coop Midt-Norge, i en pressemelding.

Selger 500.000 brød i året

Siden lanseringen i 2016 har det blitt solgt 2,4 millioner RBK-brød. Fra bakeriet i Trondheim sendes det hver natt ut rykende ferske
brød til 200 butikker i Trøndelag og på Nordmøre.

– Å bake RBK-brødet betyr noe ekstra for oss, og vi er stolte over å levere et produkt som så mange setter pris på. Mange av de ansatte er dedikerte supportere, og det var stor stas å få besøk i bakeriet av Pål-André og Edvard, sier Rolf Ulevik, bakerisjef ved Goman Trondheim.

Hvert brød gir penger til bredden

Da Coop Midt-Norge og RBK inngikk samarbeidet i 2015, etablerte man samtidig et fond for regional talentutvikling. Hver gang det selges et RBK-brød gis det 1 krone til fondet som årlig gir støtte til breddeidrettsklubber i Trøndelag.

-Både vi og RBK er opptatt av å engasjere oss lokalt og støtte opp om det gode arbeidet som skjer ute i breddeklubbene. De siste par årene har vi valgt å gi støtten til utvikling av jentefotballen, sier Torbjørn Skei.

- Å gi noe tilbake til breddefotballen er veldig viktig for oss i RBK. Samfunnsansvaret står sterkt, her har vi og Coop samme verdisyn, sier Tove Moe Dyrhaug, daglig leder i RBK.

Nøkkelord

ANNONSE