God sesong for MS Fæmund II

2017 har vært et godt år for MS Fæmund II. FOTO: Foto Maren Narjord

MS Fæmund II har hatt en god sesong, og kan vise til nest beste resultat på fem år sjøl med dårlig vær.

– De nye grepene som er gjort er tatt vel imot av gjestene, heter det i en pressemelding fra selskapet.

Ved sesongslutt har 6911 passasjerer reist med MS Fæmund II. Sammenlignet med fjorårets passasjertall som endte på 7288 er dette en liten nedgang. Styreleder Jan Aage Røtnes i AS Fæmund er likevel godt fornøyd med årets sesong.

Godt fornøyd med tallene

- Tatt den dårlige sommeren i betraktning er vi godt fornøyd med passasjertallet. Dette er et produkt som er meget væravhengig og dessverre slo ikke årets sommer til som ønsket. Det er også gledelig å se at i gjennomsnitt drøyt 50 passasjerer pr dag har benyttet seg av Mini-Cruiset fra Elgå til Buvika. Dette har vært så populært at vi allerede nå vurderer å utvide tilbudet med en dag i de ukene vi seiler Mini-Cruise, sier Røtnes. Vi ser også en økning i antall sykler om bord, som indikerer en god trend.

Fornøyde passasjerer

Det har vært gjennomført en markedsundersøkelse om bord som konstaterer at passasjerene er svært fornøyd med mannskap og personlig service om bord, og kafedriften har vært lønnsom.

- Vi har fått mange positive tilbakemeldinger på det nye mat- og serveringskonseptet der det satses mer på lokale råvarer. Og det er gledelig at så mange fremhever mannskapet om bord, understreker Røtnes.

Det ble i forkant av årets sesong ansatt ny skipper, Per Erik Husøy og Maren Narjord har hatt ansvar for kafedriften og serveringen om bord.

Opplevelsesprodukt.

AS Fæmund har allerede startet videreutviklingen fram mot neste sesong, der en digitalisering av kundereisen står i fokus. Det er bl.a. inngått et samarbeid med Høgskolen Innlandet og studenter i faget operasjonell serviceledelse og informasjonsteknologi. Startskuddet går førstkommende fredag med oppstartsseminar på Høgskolen. Studentene vil blant annet jobbe med MS Fæmund II som opplevelsesprodukt. Resultatet legges frem i november.

- Det tar tid å bygge opp en merkevare, og selv om vi har hatt relativ god synlighet både lokalt og i relevante markeder er tilbudet og opplevelsesproduktet MS Fæmund II ganske ukjent for mange. I fremtiden vil kundefokus og kunderelasjoner overgå merkevareverdien. Vi må se på

kundeopplevelsen å jobbe oss bakover. Målet er å effektivisere de delene av kundereisen som ivaretar det operasjonelle og styrke det menneskelige på de områdene som er avgjørende for totalopplevelsen, sier innleid markedssjef Linda Ramberg. Fremtidens muligheter er egentlig som skapt for produkter vårt. Det skal vi vite og benytte, avslutter hun.

Nøkkelord

Siste nytt i Nyheter

Trailer står fast i Nesvoldbakken

Lang kø i sørgående felt.

Ålen Caravan flytter til Røros
  • Nyheter

Klarte ikke å finne egnede lokaler i hjembygda.

Buss på vei til Rørosmartnan kjørte utfor ved Glåmos

40 personer fra Stjørdal mannskor var sperret inne i bussen.

 
97.000 bilister har kun én uke igjen
  • Nyheter

Neste torsdag, 1. mars, innfører myndighetene gebyr for alle som ikke har lovpålagt forsikring på kjøretøyet sitt.

Bil kolliderte med stolpe i Selbu

Tre personer var i bilen. Ingen skal være alvorlig skadd.

Lars Sollie spiller under hele Rørosmartnan
  • Rørosmartnan

En av martnas mange artister besøkte Nea Radio i mellom spilleoppdragene.

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
ANNONSE