ANNONSE
Annonse

Fornøyde Fæmund II-passasjerer

2017 har vært et godt år for MS Fæmund II og passasjerene er fornøyd. Foto: Maren Narjord

Passasjerene gir Femundbåten MS Fæmund II toppscore i en markedsundersøkelse. – Jeg har aldri opplevd maken, sier markedssjef.

Nea Radio
Nea Radio

Publisert:

Sist oppdatert: 02.10.2017 kl 19:42

ANNONSE
Annonse

MS Fæmund II gjennomførte i sommer en markedsundersøkelse blant sine passasjerer.

Ikke opplevd maken

– Dette borger bra for fremtidig gjenkjøp. Jeg har ikke opplevd makan, sier innleid markedssjef Linda M. Ramberg.

MS Fæmund II kunne tidligere i høst rapporterte om en god sesong, og røpet at de nye grepene som er gjort er tatt svært godt imot av gjestene. Nå er alle resultatene gjennomgått.

Fornøyd styreleder

- Vi kan vel trygt si at vi leverer bra når gjestene våre har kommet om bord, konstaterer en fornøyd styreleder. Nå vil vi i tillegg fokusere på de andre delene av kundereisen – før og etter selve båturen, sier styreleder Jan Aage Røtnes.

Honnør til personalet

På spørsmål om personalet er hyggelig og serviceinnstilt er 88 prosent helt enig og 12 prosent enig.

– Det betyr 100 prosent enighet og en skikkelig honnør til personalet om bord som har stått på hele sommeren for at passasjerene skal få en god opplevelse, sier Røtnes.

Lokale råvarer

For sesongen ble nytt mat- og serveringskonsept lansert der det satses mer på lokale råvarer med blant annet Rørosbrett og lokalbrygget Fæmund II øl. 91 prosent er godt fornøyd med maten som tilbys om bord. 7 prosent har svart verken/eller og har trolig ikke benyttet tilbudet. To prosent var uenig.

God totalopplevelse

Fra en skala på 1 til 5 hvor 5 er best ble gjestene spurt om hvordan de vurderer totalopplevelsen om bord. Her gir 63 prosent terningkast 5 og 36 prosent terningkast 4. Kun 1% gav terningkast 3 eller mindre.

På spørsmål om de kommer til å benytte tilbudet igjen svarer hele 94 prosent ja! Og hele 99 prosent sier de vil anbefale tilbudet til andre.

Artikkelen fortsetter under bildet.

Innleid markedssjef Linda Ramberg er svært godt fornøyd med markedsundersøkelsen på MS Fæmund II. Foto: Marit Manfredsdotter

– Fantastiske tall

– Dette er helt fantastiske tall, sier markedssjef Linda M. Ramberg.

– Jeg har jobbet en del med ulike markedsundersøkelser gjennom tidene, men kan ikke huske å ha fått et slikt resultat noen gang. Med så mange gode ambassadører for MS Fæmund II har vi et unikt grunnlag å bygge videre på. Nå skal vi jobbe fremover med å nå kundene før de står på kaia samt følge de opp i etterkant, sier hun.

MS Fæmund II har inngått samarbeid med Høgskolen Innlandet som vil komme med innspill bl.a. til hvordan AS Fæmund kan digitalisere deler av kundereisen, og det er også et ønske om et tettere samarbeid med aktørene rundt sjøen.

Flere yngre passasjerer

Vi ser en gledelig økning i andel yngre passasjerer om bord. Ifølge undersøkelsen er 34 prosent av passasjerene under 30 år. Reiseanledningen er omtrent likt fordelt på tur i Femundsmarka (38 prosent) og oppleve en hyggelig båttur (36 prosent). Andelen som reiser med båten fordi de skal fiske i området er også relativt høy (22 prosent).

Flere syklister

Det er løst flere billetter for sykkel om bord enn tidligere, som er i henhold til nasjonale trender. Over halvparten av de reisende bor i telt (55 prosent) og oppholdet varer mindre enn ei uke (69 prosent).

Passasjerene kommer fra hele Norge, men flest fra Oslo/Akershus (24 prosent), Hedmark (20 prosent) og Trøndelag (14 prosent). En del lokale bruker båten (9 prosent) og flere vestlendinger har tatt turen (9 prosent). Av utenlandske passasjerer kommer de fleste fra Sverige (7 prosent). Dernest kommer Danmark (4 prosent) og Tyskland (1 prosent).

De fleste har blitt kjent med tilbudet gjennom anbefaling fra andre (69 prosent) eller har fått kjennskap til det på nett (31 prosent).

Mannskapet på MS Fæmund II har all grunn til å smile. Foto: Privat

Nøkkelord

Siste nytt i Nyheter Vis flere

25 kvinner fra fem land samlet på Røros for lederutvikling

25 kvinner fra fem land samlet til lederutvikling på Røros:

Skal gi kvinnene mer tro på seg selv

I uka som kommer er 25 unge kvinner fra Norge, Sverige, Danmark, Island og Finland samlet på Røros for Soroptimist Nordic Leadership Academy.

Ulvejakt i Røros og Holtålen

Oppdatert:

Ulvejakt i Røros og Holtålen

Døde lam funnet i Molingdalen.

For kostbart i Tydal

For kostbart i Tydal

Forslaget til sentrumsutvikling i Ås i Tydal ble mer omfattende enn kommunestyret hadde tenkt seg. - For kostbart, sa 16 av de 17 representantene og sendte saken tilbake til administrasjonen.

- Det kan bli tidenes sesong i fjellet

- Det kan bli tidenes sesong i fjellet

Informasjons- og markedssjef Jonny Remmereit i Trondhjems Turistforening er fredagens sommergjest i Nea Radio.

Sauer tatt av rovvilt i Molingdalen

Sauer tatt av rovvilt i Molingdalen

Søknad om fellingstillatelse avvist.

Ordføreren svarte på spørsmål om anbud

Ordføreren svarte på spørsmål om anbud

Anne Grethe Beck Andersen stilte spørsmål på vegne av Arbeiderpartiet og Røroslista om anbudsutlysningen til Øverhagaen bo-, helse- og velferdssenter under torsdagens kommunestyremøte.

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
ANNONSE

Dette nettstedet bruker cookies

Dette nettstedet bruker cookies/"informasjonskapsler" for å forbedre funksjonalitet og brukeropplevelse.

En informasjonskapsel er en mekanisme der din nettleser kan ta vare på informasjon den får fra nettsider, for så å sende disse tilbake til nettsidene igjen senere. Dette gjøres automatisk uten at brukeren trenger å tenke på det.

Informasjonskapslene kan ha flere funksjoner, for eksempel å holde rede på innstillinger, hvilken bruker du er logget inn som, hva du har tilgang til, hjelp til å sørge for at du får tilsendt riktig innhold, sporing av annonsevisninger og annet.

Informasjonskapsler gjør det mulig å holde rede på slike innstillinger og annet over tid, slik at informasjonen er lettere tilgjengelig ved gjentatte besøk til nettstedet. Informasjonskapslene brukes også til midlertidig håndtering av brukerspesifikk informasjon når man besøker forskjellige deler av samme nettsted.

To eksempler fra de mange funkjsonene nettstedet bruker informasjonskapsler for å vedlikeholde: Én informasjonskapsel brukes for å huske innstilling for lydstyrke på videoavspilleren, en annen brukes for å huske om du har krysset vekk denne boksen med informasjon, slik at du ikke trenger å se den igjen neste gang du besøker dette nettstedet fra samme enhet som du bruker nå.

Informasjonskapsler lagres automatisk av nettleseren din som små tekstfiler på din datamaskin. Du kan selv endre innstillinger for hvordan informasjonskapsler skal håndteres i din nettleser.

Informasjonskapsler kan leveres av alle typer innhold på nettstedet, både tekstsider, bilder og annet. Informasjonskapslene sendes kun tilbake til det nettstedet du fikk dem fra, ikke til andre nettsteder.

Mange nettsteder, dette inkludert, fungerer ikke som de skal dersom du ikke tillater bruk av informasjonskapsler.

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler for å håndtere tre nivåer av funksjonalitet:

Kritiske informasjonskapsler brukes til å holde rede på brukerinformasjon, tilgang, personlige innstillinger og annet. Uten disse fungerer ikke nettstedet som det skal.

Analyse-informasjonskapsler brukes for å holde rede på trafikk på nettstedet, hvilke deler av det som er mest populært, hvilke deler som brukes mest og annet. Deler av disse er tredjepart informasjonskaplser levert av eksterne tjenesteleverandører. Informasjonskapsler for analytisk funksjon brukes for å forbedre nettstedet (som er under stadig utvikling), men disse er ikke kritiske for nettstedets funksjonalitet.

Annonse-informasjonskapsler brukes av interne og tredjeparts annonsesystemer for å holde oversikt over og spore visninger av annonser.

Det er lovpålagt krav om at denne informasjonen gjøres tilgjengelig for deg som bruker av nettsteder som benytter slike informasjonskapsler.

NewsFlow - Thin AS

Dette nettstedet bruker cookies.