Niklas Dyrhaug lanserer egne ski-emojis

Niklas Dyrhaug lanserer egne ski-emojis

Saken fortsetter under bildet. 

- Det er klart det er bruk for ski-emojis, sier Niklas Dyrhaug.

- Det er klart det er bruk for ski-emojis, sier Niklas Dyrhaug.

For ti år siden var ordet «emoji» ukjent for mange nordmenn, men tidene forandrer seg.

Med smarttelefonenes inntog har såkalte emojis tatt verden med storm. Dette er små ikoner (bilder) du kan sende som meldinger istedet for tekst.

Nå får Niklas Dyrhaug sin egen skiemoji-kolleksjon. Skiløperen fra Tydal har nemlig inngått en personlig sponsoravtale med appselskapet Zedge.

Pakken lanseres i forbindelse med sesongstart for langrenn, og inneholder en rekke motiver knyttet til vintersport og ski.

- Jeg bruker jo relativt mye tid på å snakke ski med andre skifolk, og det slo meg at det ikke finnes emojis for dette. Det norske folk snakker jo også mye ski i løpet av vinteren, så det er klart det er bruk for ski-emojis, sier Niklas Dyrhaug.

Emojiene henter inspirasjon fra Dyrhaugs personlighet, friluftsliv og ikke minst; motiver fra Tydal.

- Jeg er fra Tydal. Da skal selvsagt Tydal IL, kommunevåpenet og fjelltoppen Storsylen med i pakken, sier Dyrhaug med et smil.

Celebert selskap

Niklas Dyrhaug er ikke den første kjente personen som lanserer sin egen emoji-pakke. Han havner i selskap med blant annet Kim Kardashian og Justin Bieber, for å nevne noen.

- Men Dyrhaug blir trolig den første nordmannen med egen emojipakke, heter det i en pressemelding.

Avtalen mellom Zedge og Niklas Dyrhaug strekker seg over to år. Zedge-sjefen Tom Arnøy er også fra Tydal.

Saken fortsetter under bildet. 

Niklas Dyrhaug og Tom Arnøy. 

- Vi kjenner Niklas godt og vet at han har solide og gode verdier. I tillegg er dette et ganske annerledes prosjekt som har vært kjempemorsomt å jobbe med for alle parter, sier Tom Arnøy.

Emojiene er nå lansert i App Store, og kan hentes her:

https://itunes.apple.com/no/app/nikmoji/id1171685579?mt=8

Siste nytt i Nyheter

Oppturen fortsetter

Ny ildsjelsamling i Tydal samlet politikere, frivillige, privat næringsliv, administrasjon og grunneierlaget for å jobbe videre med prosjektet Opptur i Tydal kommune.

Nå starter utbyggingen av Rørosmeieriet
  • Nyheter

Men først skal mye rives.

Hvem har ripet opp bilen til Anne-Mari?
  • Nyheter

Påført skader for flere tusen kroner.

 
TV-aksjonen til Unicef

«Hvert barn er en mulighet» er navnet på årets TV-aksjon som skal gi barn i krigsrammede områder mulighet til skolegang.

Passasjertallene ved Røros lufthavn går rett til værs
  • Nyheter

I juli reiste 1556 passasjerer over Røros lufthavn, en økning på hele 40,3 prosent målt mot samme periode i 2016.

Sigrid har sagt opp
  • Nyheter

Sigrid Jansen har sagt opp sin stilling som daglig leder i Rørosregionen Næringshage.

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse